ساعت هوشمند

اخبار ساعتهای هوشمند

ساعت هوشمند

اخبار ساعتهای هوشمند

Dash، جذاب‌ترین هدفون هوشمند دنیا

اخبار ساعت های هوشمند | چهارشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

7ماه پیش پروژه‌ی بسیار خوبی در کیک‌استارتر کلید خورد؛  ثمره‌ی این پروژه، بهترین هدفون هوشمند ورزشی دنیا است که در CES 2015 به نمایش عموم در آمده است. در ادامه با زومیت همراه باشید تا به معرفی The Dash بپردازیم.

با یک هدفون معمولی روبرو نیستیم؛ دَش، نه تنها کنترل لمسی را در اختیار ورزشکار قرار می‌دهد بلکه دو بخش هدفون به صورت بی‌سیم به یکدیگر متصل می‌شوند و هیچ‌گونه سیمی بین آن‌ها نیست. این هدفون دارای ۴ گیگابایات حافظه‌ی داخلی است و باتری آن نیز ۳.۵ ساعت دوام می‌آورد. حتما متعجب شده‌اید که همه‌ی اینها در دو بخش کوچک هدفون گردِ هم آمده‌اند. این هدفون در واقع یک پخش‌کننده‌ی موسیقی نیز به شمار می‌رود و برای پخش موزیک مورد علاقه‌تان نیاز به گوشی هوشمند یا چیزی شبیه به آن ندارید. اما این تازه بخش کوچکی از امکانات Dash است.

Bragi Dash

Dash از مجموعه‌ای از سنسورها بهره می‌برد تا فعالیت‌های ورزشی ورزشکار را به بهترین شکل ممکن تحت نظر بگیرد. این هدفونِ شگفت‌انگیز دارای سنسور شتاب‌سنج، ضربان قلب‌سنج و سنسور اکسیژن است. یک نرم‌افزار مکمل نیز اطلاعات دریافتی را طبقه بندی کرده و در قالب گرافیکی جذابی در اختیار ورزشکار قرار می‌دهد. به این ترتیب ورزشکار نه تنها می‌تواند از این هدفون برای گوش دادن به موسیقی استفاده کند بلکه اطلاعات کاملی از فعالیت‌های ورزشی خود بدست آورده، گزارش مناسبی از وضعیت اکسیژن هوا بدست آورد و گزارش‌هایی شبیه به این‌ها را مشاهده کند.

این هدفون ضد آب است و از این رو ورزشکاران ورزش‌های آبی نیز از آن استفاده خواهند کرد.

هدفون دَش دارای حذف کننده‌ی نویز محیط است و صدایی شفاف و با کیفیت را به گوش کاربر می‌رساند. ایده‌ی پشتِ این هدفون آنقدر خوب بود که بودجه‌ی ۲۶۰ هزار دلاری‌اش در کیک‌استارتر به سرعت کسب شد.

تولیدکنندگان هدفون دش برای آنکه از نظر کیفیت صدا، خیال مشتریان خود را راحت کنند با کمپانی معتبر Hviid همکاری کردند. Hviid با کمپانی‌های بزرگی همچون Harman Kardan و AKG کار می‌کند.

 یکی از بخش‌های جالب هدفون Dash، ارائه‌ی APIهای مختلف مرتبط با آن است تا توسعه دهندگان بتوانند امکانات بیشتری را به آن اضافه کنند. مثلا Hviid سعی می‌کند تا روشی را پیاده کند که هدفون بتواند از شما یاد بگیرد و با تحلیل اطلاعات بدست آمده از سنسورها به ورزشکار در جهت بهتر شدن توانایی‌هایش کمک کند.

هدفون Dash بهار امسال و با قیمت ۳۰۰ دلار روانه‌ی بازار می‌شود.



منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی