ساعت هوشمند

اخبار ساعتهای هوشمند

ساعت هوشمند

اخبار ساعتهای هوشمند

بررسی ساعت هوشمند دیمو توسط سایت ترنجی

اخبار ساعت های هوشمند | جمعه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۳۰ ق.ظ | ۰ نظر

وارد دنیای گجت های پوشیدنی شده‌ایم. در سالی که گذشت بسیاری از شرکت‌های نام‌آور دنیا از گجت های هوشمند خود به‌خصوص ساعت‌های هوشمند رونمایی کردند. شرکت دیمو را می‌شناسید؛ این شرکت هم وارد ساعت‌های هوشمند شده است اما تعریف دیمو از ساعت هوشمند با تعریف‌های ما کمی متفاوت است. در ادامه همراه باشید.

تعریف ما از ساعت هوشمند چیست؟ اگر بخواهیم صرفاً ساعت هوشمند را دستگاهی برای اعلانیه های خود اعلام کنیم، ساعت دیمو می‌تواند از پسان به‌خوبی بیاید اما واژه هوشمند چه؟ برای ما هوشمند یک معنی بسیار ساده دارد؛ قابلیت توسعه. این عامل را نتوانستیم پیدا کنیم زیرا اندروید وجود ندارد که بالطبع هر بار باید منتظر به‌روزرسانی‌ها شرکت باشیم.

 

ساعت دیمو این امکان را برای شما به ارمغان می‌آورد تا بتوانید به تماس‌های خودپاسخ دهید، پیامی را ارسال کنید و یا تصاویر اسمارت فون اندرویدی خود را ببینید و حتی تصویربرداری کنید! در ابتدا این ساعت هوشمند را که روشن کردیم برای شروع شدن فعالیت خود از ما خواست تا ضمن اسکن QR کد اپلیکیشن آن را نصب کنید. بسیار عالی اما چرا پس؟ وارد یک سایت چینی شدیم؛ بله! سایت هوآوی است. اما جان؟ HiWatch چیست؟ در گوگل سرچ می‌کنیم.

درست متوجه شده‌اید! این ساعت هوشمند برخلاف نوشته “ساخت ایران” عمل کرده و در اصل ساعت هوشمند (!) هوآوی بانام L15 است که به سفارش ایران، سفارشی‌شده است و در بوت خود نیز از مشخصات دیمو استفاده کرده است! ساخت ایران نیست اما خوب مونتاژ شده است و یا حداقل خوب بسته‌بندی‌شده است!

 

اپلیکیشن به زبان چینی است اما خب من زود عجله کرده زیرا دربسته بندی ذکرشده بود که به سایت دیمو برود و بعید نیست اگر می‌رفتم این مورد را اصلاً متوجه نمی‌شدم. به‌هرحال ما به نحوه وجود این ساعت هوشمند کاری نداریم و هر آنچه می‌دانستیم گفتیم، مهم کارایی برای ما است و قیمت بسیار عالی ۲۹۰ هزارتومانی آن‌که بدون شک ارزش دارد!

 

این ساعت هوشمند بسیار سبک است. صفحه‌نمایش 1.55 اینچی با رزولوشن 240 در 240 صفحه‌نمایش پر نوری را رقم‌زده است که از این بابت اشکالی ندارد. مسلماً دید ساعت‌های بسیار مدرن کنونی از شرکت‌های معتبری چون موتورولا را نداریم و بادید پایین اگر عرض کنیم، زاویه دید خوبی دارد. در بالای دستگاه اسپیکر جهت گوش کرده به موزیک شما وجود دارد و انصافاً نیز صدای رسایی داشت که مجبور به کم کردن آن شدیم. در سمت راست دوربین قرار دارد و در چپ نیز پورت USB میکرو که هم می‌تواند شارژ به آن وصل کرد و هم از هندزفری مخصوص USB قرارگرفته در جعبه محصول استفاده کرد! موقعیت جالبی خواهد بود که هندزفری سیمی خود را به ساعت مچی وصل کنید.

 

برای شما گفتیم که از سیستم‌عامل اندروید استفاده نمی‌کند به همین دلیل قابلیت مانور در نرم‌افزار زیادی ندارد و باید این نکات را عرض کنیم:

۱. شما اعلانیه های اسمارت فون خود را دریافت خواهید کرد

۲. می‌تواند از طریق بلوتوث برقرارشده دفتر تلفن و پیام‌های خود را ببینید یا حتی به آن پاسخ دهید و پیام جدید را ارسال کنید

۳. تمام بستر فعالیت ساعت معطوف با ارتباط بلوتوثی است

۴. از اپلیکیشن دوربین برای مشاهده دوربین دستگاه می‌توانید استفاده کنید و یا به‌صورت مستقل! حافظه دستگاه 128 مگابایت است و بااتصال یو اس بی می‌توانید تصاویر را منتقل کنید

۵. به تماس‌های پاسخ دهید و یا آن‌ها را رد کنید

۶. برای خود الارم تعیین کنید

از مشخصات سخت‌افزاری برای شما بگوییم:

 

این دستگاه سیم‌کارت می‌خورد و از باندهای GSM 859/900/1800/1900 MHz پشتیبانی کرده

بلوتوث نسخه ۳

پردازنده مدیا تک (مشخصات فنی معلوم نیست و قابل‌رؤیت نبود)

تا فاصله ۷ متر به‌راحتی پاسخ داد

باتری 350 میلی‌آمپری

 IMG_1339


تا حدود زیادی با پایه اصلی این ساعت هوشمند آشنا شده‌اید اما میدانید مشکل کجاست؟ لمس صفحه‌نمایش زیاد خوب نیست و موقع جابه‌جایی بین منوها تصاویر اصلاً روان نیست و مهم‌تر از همه، هوشمندی به معنای توسعه در این ساعت وجود ندارد. استور خاصی در نظر گرفته نشده است اما با این قیمت یکی از گجت های مناسب شکل‌گرفته است. اگر دوست دارید در مواقع ضروری تصویر تهیه کنید و سریعاً متوجه تماس‌های خود بشوید، ساعت هوشمند دیمو انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.


منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی