ساعت هوشمند

اخبار ساعتهای هوشمند

ساعت هوشمند

اخبار ساعتهای هوشمند

اگر خبرهای تلفن‌های همراه یا تبلت‌های ماژولار در یک سال گذشته را دنبال کرده باشید، می‌دانید یکی از اهداف آن‌ها بوت چندگانه یا قابلیت اجرای چند سیستم‌عامل با پلتفرم‌های مختلف است. اکنون این موج به ساعت‌های هوشمند رسیده و شرکت Blocks Wearables در نمایشگاه کامپیوتکس امسال ساعت هوشمندی معرفی کرده است که هم ماژولار است و هم می‌تواند دستگاه‌های مبتنی بر هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS را پشتیبانی کند.

blockssmartwatch2_w_600

این ساعت هوشمند که از ایده‌های Project Ara گوگل برای اسمارت‌فون ماژولار کمک گرفته است. پردازنده‌اش کوال‌کام اسنپ‌دراگون ۴۰۰ است؛ همان پردازنده‌ای که روی دستگاه‌های چندین دستگاه پوشیدنی دیگر از جمله LG Watch Urbane دیدیم. این ساعت از صفحه‌نمایش دایره‌ای رنگی استفاده می‌کند که ظاهراً به عنوان قطعه اصلی و هسته ساعت عمل کرده و با دیگر بخش‌ها مانند پردازنده، وای‌فای، باتری اصلی، بلوتوث و غیره هماهنگ می‌شود. ماژول‌های اضافی می‌توانند به بند ساعت افزوده شوند. مثلاً می‌توانید قابلیت NFC، دوربین، باتری اضافه و چیزهای دیگر را با افزودن ماژول هریک به بندهای ساعت، فراهم کنید.  Blocks Wearables می‌گوید با همکاری شرکت Tateossian قرار است پوسته‌های متنوع و رنگارنگی با جنس مواد مختلف برای این ماژول‌ها تدارک ببینند تا کاربر بتواند با انتخاب خودش بهترین مدل ساعت را سرهم‌بندی و استفاده کند. بنابراین، نباید نگران ظاهر ساعت بود و قابلیت تغییر شکل آن وجود دارد.

blocks-core-module-encased2-qualcomm-snapdragon-400-soc

blocks-3

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب این ساعت، استفاده از یک نسخه سیستم‌عامل اندروید آب‌نبات چوبی به جای سیستم‌عامل Android Wear است. به همین خاطر، به نظر می‌رسد باید یک نسخه سنگین از این سیستم‌عامل را اجرا کند. جالب‌تر اینکه این ساعت از دستگاه‌های اندرویدی و iOS مانند آیفون هم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به آن‌ها وصل و هماهنگ شود. این ویژگی که تا کنون روی ساعت‌های هوشمند شرکت‌های دیگر یافت نشده می‌تواند مزیت رقابتی خوبی ایجاد کند و برای کاربران با ارزش است. البته، باید دید در عمل این سیستم چقدر کارایی دارد. اگر این سیستم به خوبی کار کند، رویکرد جدیدی در تجهیزات پوشیدنی رخ می‌دهد. تصور کنید یک ساعت اندرویدی به دست‌تان بستید در حالی که در جیب‌تان هم یک آیفون است و هم‌زمان می‌توانید با هر دو کار کنید.

Blocks-core-module-electronics-Qualcomm-Snapdragon-400-SoC.0

قرار است این ساعت هوشمند در تابستان عرضه شود. طبق صحبت‌های مدیران شرکت به تولید انبوه نمی‌رسد و به صورت کمپین‌های تبلیغاتی به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی