ساعت هوشمند

اخبار ساعتهای هوشمند

ساعت هوشمند

اخبار ساعتهای هوشمند

چیپست S1 اپل‌واچ توسط سامسونگ و با معماری ۲۸ نانومتری ساخته شده است

اخبار ساعت های هوشمند | سه شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

همان‌طور که در جریان هستید، اپل چندی پیش به صورت رسمی ساعت هوشمند خود را به بازار عرضه کرد. این در حالیست که ساکنین کوپرتینو تا به این لحظه به صورت شفاف در مورد قلب تپنده این محصول سخنی به میان نیاورده‌اند، اما کالبدشکافی این محصول نشان می‌دهد که برخلاف تصور عموم، چیپست Apple S1  با ابعاد ۵.۲ در ۶.۲ میلی‌متر را شرکت کره‌ای سامسونگ ساخته است.

طبق اطلاعات به دست آمده، پردازنده Apple S1 توسط مهندسان اپل طراحی و بهینه‌سازی شده و توسط سامسونگ بر پایه معماری ۲۸ نانومتری به تولید انبوه رسیده است. البته با توجه به اینکه سامسونگ توانایی ساخت پردازنده‌های بهینه‌تری بر پایه معماری ۲۰ و یا ۱۴ نانومتری همچون اگزینوس مورد استفاده شده در گلکسی اس ۶ را داراست، می‌توان به مهندسان اپل در رابطه با طراحی ۲۸ نانومتری چیپست S1  خرده گرفت.

یکی از مسائل حاشیه ساز اپل واچ، عمر کم باتری این محصول است، این در حالیست که اگر چیپست S1 بر پایه معماری ۱۴ نانومتری طراحی می‌گردید، کاربران اپل واچ می‌توانستند مدت زمان طولانی‌تری را با یک بار شارژ از گجت خود استفاده نمایند. طبق کالبدشکافی انجام شده از این پردازنده، مشخص شد که وظیفه‌ برقراری ارتباط بی‌سیم، بلوتوث، NFC و حتی رادیو FM را بر عهده دارد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که رادیو FM عملاً مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. پشتیبانی از NFC نیز به منظور استفاده سیستم پرداخت اپل پی صورت گرفته است.

s1

اپل واچ از وجود یک حافظه‌ی رم ساخت Elpida با ظرفیت ۵۱۲ مگابایت به همراه پردازنده گرافیکی PowerVR SGX543 بهره می‌برد که در کنار یک حافظه‌ داخلی ۸ گیگابایتی ساخت SanDisk و Toshiba همراه شده است. اپل واچ اطلاعات محدودی را روی حافظه‌ خود نگهداری می‌کند و از این ‌رو بسیاری از اطلاعات از گوشی هوشمند جفت شده استخراج می‌شود.

همان‌طور که مشاهده می‌شود، پردازنده S1 اپل واچ با ظرافت خاصی مهر و موم گردیده، این در حالیست که حدود شش سنسور در خارج از این تراشه جای گرفته‌اند. در صورت تمایل به نگاهی دقیق‌تر به قطعات Apple S1 می‌توانید به لینک منبع خبر مراجعه نمایید.


منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی