ساعت هوشمند

اخبار ساعتهای هوشمند

ساعت هوشمند

اخبار ساعتهای هوشمند

اریک اشمیت تأکید کرد: گوگل گلس نمرده است! + قیمت گوگل گلس

اخبار ساعت های هوشمند | چهارشنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۴، ۰۴:۱۳ ب.ظ | ۱ نظر

وقتی گوگل اعلام کرد که برنامه Google Glass Explorer پایان یافته است خیلی‌ها تصور کردند گوگل شکست خود در زمینه عینک هوشمند را پذیرفته و پروژه گوگل گلس را متوقف کرده است. اما اریک اشمیت مدیر ارشد گوگل اخیراً در گفتگو با وال استریت ژورنال تأکید کرده که گوگل گلس نمرده است.

شایعات از زمانی شروع شد که گوگل برنامه گوگل گلس را متوقف کرده و این عینک هوشمند را از بخش پروژه‌های Google X حذف کرد. اما این عینک هوشمند ظاهراً نه‌تنها نمرده بلکه به تازگی فاز آزمایشی را پشت سر گذاشته و به گفته اریک اشمیت زمانی باز خواهد گشت که برای مصرف‌کنندگان مناسب باشد. این عینک در ابتدا با قیمت ۱۵۰۰ دلار عرضه شد و هفت ماه بعد فروش آن توسط گوگل متوقف شد.

Google-Glass-oakley

اریک اشمیت گوگل گلس را یک پلتفرم اساسی و بزرگ برای گوگل می‌خواند و می‌گوید با وجود این‌که رسانه‌ها توقف برنامه Glass Explorer را به منزله کنسل شدن پروژه دانستند اما این امر صحت ندارد. به گفته آقای اشمیت گوگل اهل ریسک کردن است و گوگل هیچ برنامه‌ای برای توقف این پروژه نداشته و ندارد. به اعتقاد گوگل نمی‌توان گوگل گلس را صرفاً به خاطر این‌که آن را همه‌جا نمی‌بینیم ناامیدکننده بنامیم چرا که خودروهای بدون راننده نیز وضعیت مشابهی دارند و همگی برای آن‌ها آینده‌ای درخشان متصور می‌شوند. به گفته آقای اشمیت چنین پروژه‌هایی وقت‌گیر هستند و برای نتیجه دادن باید صبور بود.

وقتی گوگل شرکت Nest را تصاحب کرد “تونی فیدل” از این شرکت که او را پدر آی‌پاد نیز می‌نامند به عنوان مدیر جدید پروژه Google Glass منصوب شد. به این ترتیب دیگر خبری از فاز آزمایشی جدیدی نخواهد بود و گوگل زمانی عینک هوشمند خود را دوباره عرضه خواهد کرد که برای استفاده عموم مناسب بوده و احتمالاً تمامی موانع قانونی استفاده از آن نیز برداشته شده باشد.


منبع

نظرات  (۱)

لینک شدید !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی