ساعت هوشمند

اخبار ساعتهای هوشمند

ساعت هوشمند

اخبار ساعتهای هوشمند

فروش ۶.۸ میلیون ساعت‌هوشمند با متوسط قیمت ۱۸۹ دلار در سال ۲۰۱۴

اخبار ساعت های هوشمند | چهارشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

یک موسسه‌ی تحقیقاتی مستقل با عنوان اسمارت‌واچ گروپ (SmartWatch Group) آماری از فروش ساعت‌های هوشمند در سال ۲۰۱۴ میلادی ارائه داده است. بر این اساس در سال گذشته کمپانی‌ها موفق به فروش ۶.۸ میلیون دستگاه ساعت‌هوشمند شده‌اند.

تبلیغات
gift card
اپل واچ
gift card
فروش ویژه موبایل، تبلت و لپ تاپ
gift card
گیفت کارت آیتونز

براساس گزارش منتشر شده توسط اسمارت‌واچ گروپ، در سال ۲۰۱۴ بیش از ۶.۸ میلیون دستگاه ساعت‌هوشمند به فروش رفته است که قیمت متوسط این ساعت‌ها برابر ۱۸۹ دلار بوده است. در مقایسه با سال ۲۰۱۳ که قیمت متوسط ساعت‌های‌هوشمند ۲۲۵ دلار بود، این حوزه شاهد کاهش ۱۶ درصدی قیمت متوسط بود.

ارزش کل بازار ساعت‌های‌هوشمند در سال ۲۰۱۴ به ۱.۲۹ میلیارد دلار رسیده که نسبت به ۷۱۱ میلیون دلار سال ۲۰۱۳ افزایش یافته است. همچنین تعداد ساعت‌های‌هوشمند به فروش رفته نیز در مقایسه با سال گذشته نشان از افزایشی ۸۲ درصدی دارد.

در میان کمپانی‌های تولیدکننده، سامسونگ با ارائه‌ی چندین مدل سهم بزرگ‌تری از بازار ساعت‌های‌هوشمند در اختیار دارد. سامسونگ نه‌تنها نسخه‌های مختلفی را به بازار عرضه کرده، بلکه ساعت‌های‌هوشمند سامسونگ در پلتفرم‌های مختلفی نیز روانه‌ی بازار شده‌اند. برآوردهای انجام شده نشان از این دارد که سامسونگ حدود ۱.۲ میلیون دستگاه ساعت‌هوشمند روانه‌ی بازار کرده است.

پس از سامسونگ، پبل بیشترین محبوبیت را در بین کاربران به خود اختصاص داده است. براساس گزارش منتشر شده پبل درسال ۲۰۱۴ موفق به فروش ۷۰۰٫۰۰۰ دستگاه ساعت‌هوشمند شده است. هرچند میزان فروش پبل تقریبا بالا است، اما قیمت پایین ساعت‌های‌هوشمند این کمپانی، پبل را از نظر درآمد پس از موتو ۳۶۰ موتورولا با سهم ۱۰ درصد و ساعت‌های‌هوشمند ال‌جی با سهم ۷ درصدی قرار داده است.

 پاسکال کوئینگ، یکی از کارشناسان اسمارت‌واچ گروپ در این خصوص می‌گوید:

معرفی اپل‌واچ از سوی اپل در ماه سپتامبر به فروش ساعت‌های‌هوشمند موجود در بازار ضربه زد، هرچند محصولی از اپل در بازار نبود و این کمپانی فقط ساعت‌هوشمند خود را معرفی کرد. در حال حاضر کمپانی‌هایی نظیر گارمین، پُلار و شماری از کمپانی‌های دیگر محصولاتی را برای استفاده در شرایط سخت روانه‌ی بازار کرده‌اند، اما تقریبا هیچ‌یک موفق به جذب بخش عمده‌ی بازار نشده‌اند. کمپانی‌های تولیدکننده‌ی ساعت‌های‌هوشمند مبتنی بر اندروید ور نیز تاکنون موفق نشده‌اند به وعده‌های خود در خصوص ساعت‌های‌هوشمند عمل کنند.

براساس یافته‌های اسمارت‌واچ گروپ، در سال ۲۰۱۴ تقریبا ۸۹ کمپانی از ۱۸ کشور در سطح جهان محصولات خود را در حوزه‌ی ساعت‌های‌هوشمند روانه‌ی بازار کرده‌اند. تخمین زده می‌شود که ۱۴۰ کمپانی دیگر در حال کار روی ساعت‌های‌هوشمند باشند که این موضوع رشد روزافزون بازار ساعت‌های‌هوشمند را در سال جاری نوید می‌دهد.

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، ارائه‌ی اپل‌واچ بیشترین تاثیر را در بازار ساعت‌های‌هوشمند خواهد داشت. این ساعت‌هوشمند با ورود به بازار، متوسط قیمت ساعت‌های‌هوشمند را به ۲۹۰ دلار افزایش خواهد داد. همچنین پیش‌بینی‌ها حکایت از افزایش ظرفیت بازار به ۸.۷ میلیارد دلار دارند.

براساس گزارش‌های پیشین منتشر شده، در سال ۲۰۱۴ میلادی ۷۲۰٫۰۰۰ ساعت‌هوشمند مبتنی بر اندروید ور روانه‌ی بازار شده است. اندروید ور از میانه‌های سال ۲۰۱۴ در اختیار کمپانی‌ها قرار گرفت.

انتظارات برای موفقیت ساعت‌هوشمند اپل بسیار بالا است. براساس پیش‌بینی‌های موسسه‌ی سرمایه‌گذاری جی‌.پی‌. مورگان اپل در سال ۲۰۱۵ میلادی موفق به فروش ۲۶.۳ میلیون دستگاه اپل‌واچ خواهد شد. گزارش‌های منتشر شده از جانب چرخه‌ی تولید محصولات نیز بسیار امیدوارکننده است، چراکه براساس شنیده‌ها اپل سفارش ساخت بیش از ۴۰ میلیون دستگاه اپل‌واچ را داده است.

گمانه‌ها حکایت از این دارد که اپل پنج میلیون دستگاه اپل‌واچ را برای عرضه‌ی اولیه ساعت‌هوشمند خود در ماه آوریل تدارک دیده است. اپل برنامه‌ای مشابه عرضه‌ی آیپد را در پیش گرفته است. آیپد در زمان عرضه‌ برای اولین بار، در طول ۶ ماه اولیه موفق به فروش بیش از ۷.۵ میلیون دستگاه شد. پیش از این گزارش‌هایی مبتنی بر ورود ساعت‌سازان سوئیسی نظیر سواچ منتشر شده بود. این کمپانی مدعی است با فناوری خود می‌تواند مشکل باتری ساعت‌های‌هوشمند را برطرف کند. نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا اپل می‌تواند بار دیگر با عرضه‌ی یک محصول جدید فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کند؟ آیا کمپانی‌ها قادر خواهند بود مشکل عمر باتری ساعت‌هوشمند خود را بهبود دهند؟


منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی