ساعت هوشمند

اخبار ساعتهای هوشمند

ساعت هوشمند

اخبار ساعتهای هوشمند

سواچ هم به رقابت ساعت‌های هوشمند می‌پیوندد

اخبار ساعت های هوشمند | پنجشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

گروه ساعت سازی سواچ، که یکی از معروف‌ترین شرکت‌های ساعت سازی دنیا است، در دو یا سه ماه آینده اولین ساعت هوشمند خود را روانهٔ بازار خواهد کرد.

سواچ در ابتدا به موفقیت ساعت‌های هوشمند اعتقاد نداشت ولی اکنون می‌خواهد به این بازار نوپا وارد شود و با شرکت‌هایی مثل اپل و سامسونگ رقابت کند.

آنچه به سواچ در این رقابت برتری می‌بخشد، تجربه در ساخت ساعت‌های زیبا، شکیل و با تکنولوژی بالا است. درصورتی‌که شرکت‌هایی مثل سامسونگ و اپل تاکنون تولیدکنندهٔ ساعت نبوده‌اند و گویا با ارتقاء بخش تولید گوشی هوشمند، به تولید ساعت هوشمند نیز روی آورده‌اند.

سواچ هم‌اکنون ساعت‌های پیشرفته با صفحهٔ لمسی و قابلیت‌هایی مثل ارتفاع‌سنج، قطب‌نما و سنسورهای مختلف تولید می‌کند.

سواچ می‌گوید ساعت هوشمند این شرکت هیچ‌گاه نیاز به شارژ نخواهد داشت. این ساعت به اینترنت متصل می‌شود و می‌تواند کارهایی مثل پرداخت‌ الکترونیکی انجام دهد. همچنین ساعت سواچ می‌تواند از طریق NFC با گوشی‌های ویندوز و اندروید ارتباط برقرار کند.

ساعت هوشمند سواچ احتمالاً مثل دیگر ساعت‌های هوشمند می‌تواند پیامک‌ها، تماس‌ها و نوتیفیکیشن‌ها را نمایش دهد. ولی ویژگی مهمی که این ساعت را در جایگاه بالاتری قرار می‌دهد،‌ احتیاج نداشتن به شارژ است.

نیاز به شارژ مداوم یکی از نقاط ضعف دیگر ساعت‌های هوشمند است. ساعت اپل هرروز نیاز به شارژ دارد و ساعت‌های سونی و ال‌جی هم بیش از سه روز دوام نمی‌آورند. حتی ساعت Pebble که به خاطر استفاده از تکنولوژی جوهر الکترونیک در صفحهٔ نمایش، بسیار کم‌مصرف است، حداکثر ۵ روز با یک شارژ کار می‌کند.

سواچ هم‌اکنون روی تکنولوژی باتری‌های بسیار بادوام کار می‌کند. فناوری Autoquartz که در برخی ساعت‌های معمولی استفاده می‌شود، به ساعت امکان می‌دهد بدون باتری کار کند. در این فناوری با حرکت دست شخص، یک پاندول درون ساعت می‌چرخد و ژنراتور متصل به آن انرژی الکتریکی لازم برای ساعت را تأمین می‌کند. این انرژی درون یک خازن ذخیره شده و تا ۱۰۰ روز برای کار کردن ساعت کافی است. البته باید دید سواچ می‌تواند ساعت هوشمندی بسازد که این‌قدر کم برق مصرف کند یا اینکه ساعت هوشمندش به باتری‌های بسیار بادوام مجهز خواهند بود.


نیک هایک، مدیر اجرایی سواچ، دو سال پیش اظهار کرده بود که به نظرش ساعت‌های هوشمند نمی‌توانند موفقیت خیلی زیادی در این صنعت کسب کنند. چون صفحهٔ نمایش این ساعت‌ها برای کارهایی که باید انجام دهند بسیار کوچک است و به خاطر مصرف خیلی زیاد باتری، مرتب باید شارژ شوند. او سال گذشته نیز گفته بود سواچ در رقابت تولید این محصولات شرکت نخواهد کرد چون مشتری زیادی ندارد. او حتی یک‌بار در مطلبی طنزآمیز گفت، برخی برندهای سواچ مثل Blancpain ساعت هوشمند هستند چون افرادی که این ساعت‌ها را دست می‌کنند باهوش به نظر می‌رسند.

خبر وارد شدن سواچ به این رقابت، خبری خوشحال‌کننده است. چون احتمالاً تکنولوژی جدیدی برای دنیای دیجیتال به ارمغان خواهد آورد.



منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی